Предрешените избори
Публикувана е на неделя 15th ноември 2009 03:39 в категориите: България, Политика Днес са изборите в София. Не съм медия, затова мога да пиша каквото си искам днес. Всъщност не съм от града, не знам нищо от първа ръка за проблемите му, но все пак ще следя резултатите. Постоянният поток от информация и сензации по новините за боклука, трафика, детските градини, инфраструктурите проекти и прочие ме карат да се чувствам все едно съм живял през целия си живот там. Сякаш цяла България сме живели там. Доколкото това все повече става вярно поради липсата на кой знае какви възможности извън този един град е друг въпрос. Цяла България формира крайните квартали на София и в тази си роля представлява по-нисък приоритет. По същата причина скоро ще ми се наложи да заживея в столицата ни. Не искам, но май ще трябва. Затова се интересувам какво ще стане на тези избори.
Надали ще трябва да търся дълго. Мрежата е засипана от информация за новата кметица. Да, ясно е кой ще спечели и който се усмихва сега и твърди, че трябва да изчакаме, му е ясно какво стои зад тази усмивка. Когато бях в София в началото на седмицата, хората, които срещнах, говореха за Фандъкова като „кметицата“. Доколко това е естествено в дадената ситуация ще кажат политическите анализатори. Дори аз се радвам, че тя ще спечели, защото идеята ми за това да един български град да кандидатства за Европейска Младежка Столица може и да има шанс в лицето на човек занимаващ се с образование и младежта. Това разбира се, ако се преборя за вниманието на екипа й с други много добри проекти като този за столицата ни през 2020 г., който обикаля Facebook през последните дни.
Демокрацията ни казва, че дали или не кандидатката на ГЕРБ ще спечели, зависи изцяло от волята на народа. Според Станишев в България вече няма независимост, а само волята на Борисов. Дали това са бленуванията на един отчаян подсъдим, примката около чиято шия се затваря или оценка на неразбран опозиционен лидер, историята ще каже. Въпреки, че съм на 2500 километра, аз също като всички останали гледам отблизо, а когато не виждаме голямата картинка, всичко излиза изкривено. Истината е, че сега наистина Борисов води парада. Истината е, че го избрахме да оправи нещата и да изкара кирливите ризи на старите. Истината е, че знаехме, че имат много такива и че всичко в държавата е объркано. Истината е, че всеки искаше явно или тайно твърда ръка, която да стегне нещата. Е, получихме я. Не мога да кажа дали това е само медиен образ, плод на толкова популярната дисциплина бягане с препятствия наречена PR, или нещо реално. Факт е, че всеки ден виждаме нови и нови проблеми, скандали, дупки в бюджета, откраднати пари и имоти, злоупотреби и несвършена работа. Факт е, че отдавна буквално виждахме тези неща, защото ни удряха в лицето всеки ден. Защо тогава сега очакваме нещо различно от постоянен поток от най-запомнящия се реквизит на Дзифт.
Едно нещо в думите на Станишев обаче удря право в целта, в пукнатината на публичния имидж на „новите“. Това е усещането за еднолична власт на Борисов. Каквото и да стане той се намесва, порицава и помирява. Сякаш всичко минава през него и той взима решенията в тази държава. Здравия разум ми казва, че това е невъзможно поради огромния обем информация и знания, които са нужни. А решенията въобще не са лоши – поне както ги виждаме в мрежата и по телевизията. Не мога обаче да се отърся от впечатлението, че кметицата ще е просто поставено лице в София и той ще си остане „неговия град“. Трябва ли?
Един от основните въпроси, който задаваха на Зелените по изборите беше дали техните депутати ще разбират и работят за въпроси различни от екологията. Отговорът беше доста коректен – трябва да има хора сред всичките двеста и нещо, които се фокусират предимно върху тези теми. Фандъкова обаче е една. Ще може ли да взима добри решения за всички аспекти от проблемите на столицата? Според мен отговорът е ясен – няма никакво значение. Не защото няма да има власт, дума, ресурси или възможност – просто нищо не зависи чак толкова от кмета на столицата. Докато беше кмет, Борисов поправя, строи, разширява – това може един кмет – да кърпи. Проблемите на София започват и свършват с пренаселеността. Тя пък е симптом на много старо заболяване на държавата ни – централизацията. Липсата на възможност за развитие в останалите градове тласка всички към мястото, където ги има. Този проблем може да се реши само централно – от новия офис на Борисов. Затова и единствената роля на Фандъкова ще е да кърпи с какъвто бюджет падне „отгоре“.
Точно затова и ще спечели – защото софиянци знаят, че ролята на кмета не е да е опозиция, както беше до сега. След днешния ден Станишев и Доган ще заковат определението за тоталитарен режим във всички свои речи. Няма да има обаче значение, защото всички ги мислим за клоуни и вече почти си ги представяме в карирани дрехи. Дали и те си се представят така? Дали Фандъкова обмисля как ще предекорира офиса на Бойко? Дали ще има стимул да развива столицата и дали ще даде фокус върху образованието на младите?
А да, все пак от вас зависи дали ще бъде избрана тя или ония другия. Ще гласувате ли?











Покажи всички коментари без съкращения
20 ноември 2009 в 08:57:00
О, да… на тях им „пука“, че са критикувани… ха ха Арогантността, сомодоволството и Високомерието им са неповторими! Аз вече не се интересувам кой е на власт, а как живея! (ДПС разбира се са неприемлив вариант)
За Фандъкова съм категоричен- за такъв кратък срок, без да свърши нищо в рамките на министерството, „скокна“ на кметския стол! Това издава само едно: Изначално не е имала идея да се занимава с образованието. Какво да очакваме от човек който сам не се е определил за какво става?! Тежкото наследство неможе да служи вечно за оправдание. ДА, наследството е тежко, но министър Игнатов (когото слушах в предаването „Здравей България“) за 5 минути каза (и ще направи) неща които аз лично чакам от 15 години. От Фандъкова съм видял само хвалипръцковщината от сайта на МОМН!!!
Що се отнася до заплатите, сигурно имаш предвид тези в София, обаче населението в страната спрямо софия е 2000 000 към 5000 000 така, че е абсолютно изнервящо да се сочи че са се вдигнали заплатите, просто въобще не е такава действителността – уверявам те!
Честит Ви нов КМЕТ- ХАЛАЛ ДА ВИ Е СОФИАНЦиииии
Дидо
20 ноември 2009 в 09:04:10
г-жа Фандъкова е кариреристка и службогонка. Стига вемче с тази Византиста любезност и после ножът в гърба! Нека си ги говорим нещата ВЕЧЕ директно! Мотивите и са пределно ясни… когато си министър си част от екип (тоест зависим), а когато си кмет над теб е само Господ! Добре си е направила сметката дамата… но сметка без кръчмар… Зле за Борисов (нейният патрон) понеже след министър (без портфейл) тази дама ще е втория сериозен негатив!!!!!!
Какво направи тя за времето в което беше министър на образованието???????????????????????
Как какво, ами подготвяше се за кметският стол!!!
ПОКЛАНЯМ СЕ пред министрите Дянков и Игнатов (ето тези знаят какво правят и са РЕШИТЕЛНИ)
Каквито и трудности да предстоят- с ТЕЗИ ИСКАМ ДА ГИ МИНАВАМ, А НЕ СЪС СЛУЖБОГОНКИ И ПУДЕЛКИ!!!
Дидо Денев
20 ноември 2009 в 10:15:19
Зная че съм прав, но и не казвам че цялото ромско /понеже циганско било обидно а аз не искам да обидя никой/ съсловие е крадливо, лъжливо и т.н. Просто казвам че докато по-голямата част от тях са такива, няма да се намира кой да им помага. И в редките случаи когато се намери някой да им помогне, те му отвръщата само с негативизъм. То се казано от народа „Ако сам не си помогнеш и Господ няма да ти помогне“. Нищо не съм получил даром през живота си, а се опитах да поднеса на тепсия нещо което на мен ми е коствало много на хора от малцинствата за да могат да се интегрират.. Е, ще ми се за урок да не го правя повече.. поне докато не видя че нещо в тях се променя, да видя старание.
20 ноември 2009 в 12:48:23
До КЛИМАТИЦИ
Без да съм социолог ири с амбиции за постове трябва да отбележа, че не разбирам защо никой не споменава ДПС, защо не се дразни от това, че вече 20 години има регистрирана такава партия на ЕТНИЧЕСКА ОСНОВА (което е противоконституционно), че по националната БЪЛГАРСКА телевизия всеки ден СМЕ ПРИНУДЕНИ ДА слушаме новини на турски, че отново се правят опити да бъдат издигнати паметници на “незнайния ТУРСКИ войн” в БЪЛГАРИЯ, че българите – мосюлмани се наричат и ние ги наричаме турци (МЮСУЛЬМАНИН НЕ ОЗНАЧАВА ТУРЧИН – ПРАВЕТЕ РАЗЛИКА!!!), въпреки че те са БЪЛГАРСКИ ГРАЖДАНИ с промивано съзнание… Защо всички насочват вниманието си само към управлялащите (ГЕРБ) и непосредствено изгубилите властта (КБ, НДСВ)?
Защо няма протестни ноти (дипл. ниво) срещу грубата намеса на Турция във вътрешните работи на суверенна България чрез вмешателство в ПАРЛАМЕНТАРНИТЕ И ИЗБОРИ (вече и доказано)?!
Промяната трябва да започне от индивида (Не само да живеем в обществото, но и да го променяме носейки отговорността за това) – за да стане държавата ни Европейска, май трябва първо гражданите й да са Европейци – с европейски интелект и манталитет. С отрицание и негативно отношение в комбинация с тотално бездействие е невъзможно да бъде изградено по-добро общество. Направете нещо, дайте добри идеи, подкрепете положителните промени.
20 ноември 2009 в 13:26:35
@Didan Denev – не знам какво е направила, но явно и ти не знаеш. Това, че не изсипва нарушения с кофи, както правят Дянков, Цветанов и Младенов не означава, че не е свършено нещо. Това, че е прескочила от министерски пост на кметска позиция не означава, че е кариеристка. ГЕРБ имат ограничен състав от специалисти и при променящи се приоритети е нормално да се правят размествания. Въпросите, които ти задаваш обаче наистина седят и ще се радвам, ако чуем отговор на тях, за да спрат спекулациите. А според мен, изводите, които си вадиш са точно това.
@климатици – прав си напълно. Погледнато през очите на един човек това е нормална реакция и само безкраен идеалист или глупак би постъпил различно. В по-глобален план обаче за да се реши проблема, действията и решенията трябва да са различни. Затова тук идва държавата. Единия начин е да действат като комунистите – разселване, разделение и асимилиране. Както видяхме не сработи. По-умното е да се дават стимули, с които да се изменя поведението на бизнеса и хора като теб. Така факта, че са те измамили ще намали отрицателния си смисъл спрямо помощта на държавата, а циганина (дума, която аз съвсем не намирам за обидна) ще има по-малък стимул да краде, защото ползата да работи ще е по-голяма.
Това разбира се е само теорията – дали и кога ще сработи е друг въпрос. За целта трябва да имаме отговорна държава, след това социално отговорна държава и чак тогава някакъв напредък в тази област.
20 ноември 2009 в 14:23:42
@Didan Denev,
ок аз съм съгласен с „Направете нещо, дайте добри идеи, подкрепете положителните промени.“ Дай някоя идея как да променим това че друг народ управлява нашата държава. Аз също не намирам за нормално по БНТ да има новини на турски. Кажи някоя идея как да променим това.. ние индивидите а не държавата, която мисля че е отговорна за това, не ние индивидите пуснахме новините на турски по БНТ?!
Боян Юруков,
по отношение на думата „циганин“ преди години си спомням имаше протест от ромите за тази дума и беше приета като обидна дума и да не ги наричаме с нея. Но не знам дали се спазва, просто не искам аз да съм човека който отправя обиди. А по отношение на стимулите.. съм „за“ нека има, така ще видим колко всъщност искат да се променят или всъщност им е по-добре, по-изгодно или нещо друго да не се променят…
20 ноември 2009 в 15:03:13
@климатици – аз не го възприемам за обидно, защото съм против изкуствената политическа коректност, а цялата политическа коректност е изкуствена. Отрицателния заряд в отношенията с циганите няма да се промени като ги наричаме роми – просто ще се принесе към новия термин. Нещо повече – „роми“ става символ не само на циганите, а на толерирането на бизобразията, които част от тях вършат. Получаваме просто нова лоша дума. Затова вместо да сменяме названия, трябва да се работи по изменяне на отношението към циганите и спиране на това, което наричаме цигащнина. Очевидно затворите не помагат, значи е време за нов подход.
20 ноември 2009 в 15:59:09
Съгласен съм.. Прав си така е.
20 ноември 2009 в 16:26:06
До Климатици
Хвърляш ми ръкавицата, а ?
Разбира се, че ще предложа!
Добре известен факт е, че в България има закони. Също така е известно, че те не са нещо вечно и се променят когато е крайно необходимо, КАКЪВТО И СЛУЧАЯТ С ПАРТИЯ СЪЩЕСТВУВАЩА В ТЯХНО НАРУШЕНИЕ!!! Ако няма достатъчно парламентарна подкрепа за изваждането и от политическият ни живот, като проводник на про-турски интереси, ТО в международен план мога моментално да предложа:
Понеже, САЩ покровителстват ДПС, то нашият мотив за спечелването на външна подкрепа да бъде- РАДИКАЛНИЯТ ИСЛЯМИЗЪМ КОЙТО СЕ ШИРИ У НАС!!! ТЕ ПРОСТО СЛАГАТ РАВЕНСТВО МЕЖДУ МЮСУЛЬМАНИН И ТУРЧИН, А ТОВА Е ВМЕШАТЕЛСТВО В РАБОТИТЕ НА СУВЕРЕННА ДЪРЖАВА!!!
ПОЗОВАВАЙКИ СЕ НА ТОВА- ДИРЕКТНО ДА СЕ ПОЗОВЕМ НА КОНСТИТУЦИЯТА СИ И ДА ГИ ИЗВАДИМ ОТ ПОЛИТИЧЕСКИЯТ НИ ЖИВОТ!!!
Второто нещо което предлагам Климатици е да обявим пълно вето на приемането на Турция в Европейският съюз сокато такива вмешателства продължават (например като нарушенията на парламентарните избори)!!!
Ето тези две неща предлагам Климатици, какво ще кажеш, а?
Дидо
20 ноември 2009 в 16:30:32
Щом ТЕ слага равенство между МЮСУЛЬМАНИН и ТУРЧИН, НИЕ ДА СЛОЖИМ РАВЕНСТВО МЕЖДУ РАДИКАЛЕН ИСЛЯМИЗЪМ И ТЕРОРИЗЪМ, … въпросът ми е тогава САЩ ЩЕ ПРОДЪЛЖАТ ЛИ ДА ПОДКРЕПЯТ ДПС, когато бъде обявена за терористична организация, а? А тя (ДПС) си е точно това!!! За какви се имат, а…. Я да им се скараме