Гигантска микровълнова печка на покрива ви
Публикувана е на сряда 2nd февруари 2011 13:11 в категориите: България, Технологии и Интернет
Що е то гражданска позиция? Това е да имаш мнение по важни за теб въпроси, да го отстояваш и активно да се опитваш да привлечеш подкрепа за него. Преди точно година господин Христов от село Подкрепа, Хасково ми писа за антена на покрива на съседна къща, която създава сериозни главоболия на селото. Буквално. Тогава той ми писа доста афектиран от нехайството на управляващите. Искаше просто да сподели, защото се беше срещнал с всички отговорни, но с нулев резултат. Тези дни ми писа пак, защото ситуацията ескалирала.
Казусът е следния: На една къща Мтел са построили базова станция. Снимките може да видите по-долу. Според протестиращите, антената не отговаря на изискванията и причиняват вреда на живущите наоколо. Писали са до главния държавен здравен инспектор Тенчо Тенев със следните аргументи:
За щастие господин Тенев се е задействал и на 10-ти януари е разпоредил ново замерване в присъствието на жителите и щателна проверка как са били правени проверките на РИОКОЗ и как е била пусната станцията в експлоатация. Междувременно попитах Мтел за случая и те ми отгориха както и се очакваше – дипломатично. Писаха ми, че според Световната Здравна Организация, нямало никакви доказателства, че това лъчение пречи на хората, стига да се спазват регламентите. Относно конкретния случай, станцията е била изградена според правилата от 2003-та, което я прави законна. Тогава още ги е нямало сегашните регламенти (които впрочем споменава в първата част) и значи всичко е наред.
Факт е обаче, че енергийното поле минава направо през няколко къщи и то едва на 20 метра от антената. Независимо от това, дали тя е била някога в някакъв правен мир законна, тук и сега тя вреди на здравето на хората и това е документирано. Това е машина – ако имам жигула, регистрирана през 80-те и тя бълва сажди и олово, сега не биха ми позволили да я карам, нали? Поне не без солидни данъци и глоби.
Странното в случая е, че Мтел си правят страшна анти-реклама. Сигурен съм, че ще струва много по-малко да се вдигне антената по-високо и да се отговорят на предписанията, отколкото да се справят с протестите на жителите, репортажите на медиите и да се налага да пишем в тях в нета. Не вярвам наистина да не им пука за здравето на клиентите си – по-скоро ги е грижа повече за краткосрочните печалби. Факт е обаче, че така не само създават впечатление, че не им пука си, но и наистина физически нараняват хора.
Знаем за протестите срещу тях, многобройните оплаквания, групи във фейса, санкции от различни комисии и контролни органи. Сигурен съм, че и те знаят. Очевидно трябва да преправят из основни философията си за работа с клиенти. Една добра стъпка напред би била да проявят добра воля и да поправят тази си грешката преди да се стигнало до съд и глоби. Дори да не смятат, че е технически нужно. Вика му се добър маркетинг. Нали знаете – онзи, който кара хората да си мислят, че си им приятел.
Ето всички документи свързани със случая:
Допълнение 4. февруари 2011 – Отговор от Мтел
Преди малко получих отговор от Мтел на повдигнатите по-горе въпроси. Ето как ги формулирах:
Пълният отговор на пресцентъра на Мтел може да свалите тук. На тяхната страница може да намерите повече отговори относно опазването на околната среда и лъченията от антените им.
|
|










Виж какво
2 февруари 2011 в 13:58:20
Добре де… на мен ми е интересно чисто законово как стоят нещата… може ли мобилен оператор да разположи антената си на къщата ти, без да си съгласен?
И ако си се съгласил по някаква причина, договорът за определен срок ли е или безсрочен?
2 февруари 2011 в 14:01:10
Тук оплакването идва основно от съседите. Те са тези, които ми пишат. Не знам какви са удоворките на собственичката на къщата. Част от законите съм прикачил. Като цяло обаче трябва инспекция дали всичко е сигурно, замервания и прочие.
Виж какво
2 февруари 2011 в 16:05:44
Те MTEL си правят „страшна анти-реклама“ от сума месеци вече. Гаргарата с техните клиенти продължава и като гледам май ще си продължи вечно поради масовото овчедушие и овчедействие от страна на абонатите им.
2 февруари 2011 в 16:10:18
@CHILIEV – проблемът в случая е, че на практика вредят физически на хората, не само финансово и с неври. Това е много по-лошо. И в Германия телекомите са изключително некоректни. Дори наскоро имах проблеми с тях. Работата е там съораженията им да не вредят на населението.
2 февруари 2011 в 16:17:53
@Боян Юруков – Разбирам, че е така. Просто исках да наблегна на това, че една птичка пролет не прави. И дори и (дано) да успеят да се преборят за точно тази антена никой няма да си го сложи на сърцето и да го взема под внимание при по-нататъшните изграждания. А да преправят досегашните и дума не може да става – примерите са на всеки ъгъл. Аз лично до скоро живеех срещу една кооперация, на чиито покрив имаше цяла къщичка тяхна с такива антени.
Мобилните оператори вече правят каквото си искат и най-лошото е, че на никой не му дреме и си вика „какво да се занимавам с тях“. Докато преди човек си избираше комфортно оператор и всички се блъскаха един друг да предложат по-хубави и по-хубави планове и промоции сега човек просто трябва да избере най-малкото зло.
2 февруари 2011 в 16:24:29
@CHILIEV – въпросът е да се види, че можем да отстояваме своето. Споменах операторите в чужбина с причина – мамят много и са лобирали за угодни им закони, но когато клиента е в правото си, комисиите и правилата имат такъв авторитет, че нещата бързо се оправят след известно настояване. У нас това го няма, а трябва.
В случая институцията е МЗ. Назначили са проверка – да видим какво ще излезе. Изпратих ново запитване към Мтел дали са склонни да проявят добра воля и за противоречието в становището им. Дано да ми отговорят също толкова бързо, както преди.
2 февруари 2011 в 16:32:08
@Боян Юруков – Абсолютно съм съгласен, не съм имал и предвид друго.
По-скоро исках да допълня, че това не трябва да са единични случай и трябва сериозно да се обръща внимание на подобни нередности. Ако и отговорните институции вземат да си вършат коректно работата след съвсем малко време ще наблюдаваме поставяне на антените (поне на новите) според правилата. Просто като се знае, че ще трябва да вършат двойна работа след това всеки би предпочел още първия път да я сложи според изискванията. Но за това трябва гражданска отговорност и постоянство, които масово ни липсват за съжаление.
Ще следя темата с интерес.
2 февруари 2011 в 17:30:45
Диаграмата на излъчване е за разпределението на мощността в далечната зона – не в непосредствена близост до антената.
Мощността на базовите станции се избира отдалечено, но като правило в зона с ниска плътност на населението и отдалечени базови станции се работи с по-големи мощности.
За норми на лъчението има приети граници – те са известни и не зависят от вижданията на операторите, друг въпрос е дали са узаконени и в България, като при честотите на мобилните оператори уврежданията на организма са и в дълбочина – топлинни главно със съответните последствия.
За оборудване (pacemaker) със сигурност може да са фатални. В самолет и банка ни подканват да си изключим мобилните апарати с многократно по-ниска излъчвана мощност.
2 февруари 2011 в 18:11:26
Ако живеех в село незнамсикоеси незнамсикъде си щях да съм палнал оксижена много преди случаят да стигне до блогове.
2 февруари 2011 в 18:51:35
Благодаря от сърце за статията!Между другото в писмото на Мтел много ясно личи тактиката-една наредба отпада,заменя я друга,после се променя закона,докато изведнъж се оказва,че могат да си строят антени без контрол.Интересно кой ли ги е предлагал тези промени…А за да си направиш дървена барака колко разрешителни трябват?!
2 февруари 2011 в 19:06:59
Svejo: (thumb up)
2 февруари 2011 в 21:38:59
@CHILIEV – за жалост не всички достигат до медиите. А и най-вероятно в малките селца възрастни хора дори и не предполагат, че това им пречи и така си отиват.
@nv – определено мощностите са включени в закона, защото го четох. Номера е дали и колко се спазват. Извинението на Мтел тук е, че станцията е направена преди въвеждането на регламента. А и да – това е базова станцията – с от най-силните лъчения.
@градинко – абе и аз това се замислих. Ама айде да не даваме идеи на Наско
@НаскоХристов – Интересно ми е какво ще отговарят от Мтел сега. Сигурно ще ми пренебрегнат мейла.
2 февруари 2011 в 22:53:28
Язък, че учиш за инженерин. На антената може да пише и 2кВт , важното е колко реална мощност се излъчва.
Я сега като един кандидат инженер вземи сметни напрегнатостта на полето , създавана от 1 ВАТ (типичен телефон) на 2 САНТИМЕТРА от мозъка ти и го сравни с 5 (или дори 20 вата) , обаче на 20 (или повече) метра разстояние.
За твоя информация – напрегнатостта на полето е обратно пропорционална на *квадрата* на разстоянието до източника.
И да не се мъчиш напразно , напрегнатостта на полето създадено от телефона е в *пъти* по-високо и от най-близката антена.
И не , не съм предубеден , просто фактите са такива. Дори на 20 м от антената, ЕМ поле е МИКРОволтове/метър и със сигурност по малко от създаваното от личния ти телефон на сантиметри от мозъка ти.
И според *технически лица* , с 5 вата може да се покрие доста над 10 км. Зависи от много неща. Например 100 миливата са предостатъчни за връзка на 20-30 км (верно на малко по висока честота)
„Енергийно поле“ , хах….
3 февруари 2011 в 20:13:25
Между другото SS вярвам повече на познати,които работят в оператор и се занимават с техниката.Тези неща които казваш ги знаем,но ако се пържиш на 50вата ще изгориш нали?Веднага.А ако се пържиш на 5?Само ще се стоплиш.24 часа в денонощието.На слаб огън.Впрочем мнението на специалист който им проектира антените е че ТАЗИ антена е добре да се вдигне нагоре.
4 февруари 2011 в 12:27:53
Това с вредностите на базовите станции е като всяка друга психоза. Всички мрат да се плашат един друг. Досега нито една организация или институция не е доказала, че вълните са вредни (те, апропо са в сходен спектър с тези на ефирите телевизии и радиа), в общи линии поредната тема, с която да ни стряскат.
4 февруари 2011 в 14:01:03
Получих нов отговор от Мтел на въпросите изникнали след последния им.
4 февруари 2011 в 15:55:42
Според мен се създава се ненужна психоза. Би било добре да се цитира мнението на експерти, когато става дума за чувствителна тема като здравето на хората. Мисълта ми е, че… не са ли и тв и радиопредавателите източници на такива радиовълни? А те ни заобикалят в много по-голям процент отколкото тази една антена… В такъв случай може би трябва да изхвърлим всякакви подобни излъчващи устройства? И в крайна сметка, моля ви огледайте се къде живеем, и не ми казвайте, че това е ни е големия проблем – какво ни облъчва… А вредните емисии които се отделят във въздуха в процент по-голям може би и от чистия кислород който вдишваме? Просто за тях няма кого конкретно да обвиним, защото всички имамме пръст, а за антената е по-удобно, защото това може да е поредна атака срещу МТел… така и така половината народ ги е взел на мушка…
4 февруари 2011 в 18:40:31
И аз смятам, че е малко пресилено. Специално за сградите и хората в нея няма опасност. Нали все пак, лъчението е хоризонтално (има там някакъв много малък ъгъл). Интересно, че за радио и телевизията никой не надига глас, поне в наше време. И в крайна сметка, ако антените не са разположени там където е населено, съответно няма да има и връзка.
4 февруари 2011 в 19:52:42
Антената е построена през 2003год.,а протокола е от 2010.Това е първото противоречие.Имам отговор от НЦООЗ от 2010 год.че не разполагат с информация за тази антена.Това е второ противоречие.Как тогава са спазени изискванията?Как имат имат разрешение пък нямат документите които са необходими.Значи те са лъжци!Нека госпожицата покаже замерване от 2003год.KIWI-техен специалист който проектира антените на моб.оператори видя и каза че трябва да се вдигне.Справка-на 10м височина,10 градуса вертикално излъчване,плюс 3градуса наклон на антената.А сега виж снимките.Те са толкова дебелокожи че изобщо не им пука.Клиентите им се топят като сняг и им се пада.А тази лицензирана фирма се състои от съпруг,съпруга и дъщеря.
5 февруари 2011 в 23:22:26
Мислех да не се меся, но тук се е заформила интересна дискусия. Ще започна от последното към първото:
@Н.Христов: Евала на твоя познат! Щом по снимка определя височина и тилт на сектор в местност и релеф, които не се виждат мога само да благоговея пред таланта му. Не го приемай лично, но със същия успех следващия, който изкочи тук може да има още „по-личен“ познат дето им прай точковите заварки на сайтовете (не говоря за интернет)
@Към всички, които смятат това за истерия: И да, и не. Да, защото тази тема се завърта на всеки 6-7 месеца, темите и тенденциите са едни и също, а после замира така както се е появила.
Не, защото винаги сцената е една : Лелка с уред наподобяващ гайгеров брояч подмята единия край пред сектор и гледа умно 1 стрелка. Каква е гаранцията, че мереният сектор работи? Със същият успех при изключен сектор ще засича съседна БС. Темата е актуална от около 2 години, но до сега не видях някой да мери на „барабаните“, а именно те се ползват за големи разстояния.
Както казах и на Боян в туитър, собственичката не може да се оплаква, защото прибира приличен наем, а ако е пропуснала да поиска оловна обшивка за пода на помещението над главата си е нейн проблем. Комшията е друг въпрос. На негово място, както е писал и по-горе някой, щях да съм хванал флекса.
Мобилките имат документи за БС по покривите, но никой не знае за колко сектора са те. Как ще разберете дали имат за 3, а са сложили 4? Никак.
Лично аз съм свидетел как за няколко месеца, мисля именно Мтел, подмениха секторите по БС с такива от друга марка. И новите имат прекрасните предупредителни надписи…
@Боян сам видя снимката от Сахат тепе, а тя е достатъчно красноречива
Аз мисля, че антените са опасни, когато е видно, че никой не ги проверява, а и няма яснота кой би следвало да носи отговорност за това безхаберие. Всички са засегнати, защото няма гаранция, че бабите от съседния вход, заламтели за 300-400лв наем няма да ви издокарат добавка в сутрешния пейзаж – нов и гледащ към спалнята ви сектор, правен в братски Китай
6 февруари 2011 в 12:18:26
Борис: Тези данни са записани в протокола за проверка и затова ги цитирам-макар да се съмнявам една двуетажна къща да е висока 10м.На място досега това е видяно и заснето от в.Новинар,в.Труд,БГнес,които направиха и материали за това.Този познат има известна фирма,която проектира такива антени на такива оператори.Естествено не мога да го назова публично,защото срещата ни беше организирана от един депутат.На представения протокол от Мтел пише,че антената не е екранирана!Освен това пише че на кота нула!!!забележи къде се мери на 5м има 3микровата,а на 22м нула цяло и нещо.
6 февруари 2011 в 23:26:43
..тези „чудни“ антенки ни пържат мозъцие като пуканки в микровълнова, ..за съжаление си ги слагат където си искат. до нашия вход бяха сложили на един12 етажен блок и бяха обещали на бабките да им плаюат заплатата на чистачката и по един мобилен телефон и бабките доволни и щасливи им отдадоха покрива за да си сложат „чудната“ антенка
7 февруари 2011 в 11:56:10
И аз винаги съм се чудил как може да се позволява това …. толкова близо .. нямам думи направо
7 февруари 2011 в 12:52:34
Вижте, мисля, че стана ясно, че ако се спазват всички правила, антените не са по-вредни от обикновените телефони. Това, в което се съмняваме в момента е, че са спазени правилата. Освен това независимо дали болежките на съседите на въпросната антена са причинени от психоза или не – нещо, което многократно беше натъртено в коментарите тук и други изказвания на мобилните оператори, те все пак имат думата в случая. Не може такива съоръжения да се строят без да се има в предвид състоянието на съседите.
Също както не може да се строи страшно шумна дискотека близо до блок, така и тази антена не трябва да е на такова място и на такава височина. И шумът от дискотеките не убива, но притеснява хората и особено тези съвсем наблизо и тези със здравословни проблеми. Също както шумните дискотеки, така и базовите станции са безвредни, ако се спазват всички правила, но както знаем реално нито при дискотеките, нито при голяма част от антените/базовите станции, това се случва.
7 февруари 2011 в 17:03:07
Ето каква статия ми пратиха преди малко в twitter:
Електромагнитните излъчвания
7 февруари 2011 в 17:31:38
Ще бъде интересно Mtel да изключат клетката без да казват на хората и да видят дали ще продължат да се оплакват от главоболе
)
http://idle.slashdot.org/story/10/01/15/1516245/Tower-Switch-Off-Embarrasses-Electrosensitives
7 февруари 2011 в 18:06:39
За съжаление тук не става дума за главоболие.
7 февруари 2011 в 18:12:38
@Н.Христов – „Към всичко това прибавяме постоянното главоболие и безсъние на жителите на селото.“ ?
7 февруари 2011 в 18:30:55
Тази история със селото е общо взето лекия случай. В София в Борисовата градина има кула, която целодневно предава на 64ти канал(815.25 MHz) с мощност от 320W!!! 815.25 MHz са почти колкото една от честотите на GSM-ите – 850MHz. Общо взето това си е все едно 64 селски клетки на едно място. А наоколко редовно има майки с деца и хора си разхождат кучетата. Не веднъж съм чувал децата(особено бебетата) да плачат без причина а кучетата да лаят. Десетки жители на близкия квартал Лозенец сигурно се оплакват от главоболие всеки ден. Чудя се, защо ли никой не направи нещо по въпроса?:)
8 февруари 2011 в 18:26:25
iffi: Жена ми живее благодарение на имплантиран пейсмейкър,иначе има реална опасност сърцето и да спре.Това е електронен уред чиито импулси ако се нарушат той започва да праща ел.импулси на сърцето както си иска.Това е положението.Когато човек е здрав може би носи някакво натоварване,но в случая не е така.Както и да е,дето казват сития на гладния не вярва…
10 февруари 2011 в 13:10:21
@ss7 – Освен квадрата от разстоянието плътността на енергията в дадена точка зависи и от коефициента на усилване на антената и пространственото му разпределение, за които не говориш. Мобилните телефони също не излъчват по 5 W по време на разговор – след като имат гарантирани по няколко часа разговори с батерия с доста малък капацитет.
Постът разглежда здравето на хората, понеже аз съм инженер с тази специалност и не ми харесва тона мога да ти кажа ако не си дочел в кой учебник в ТУ са дефинирани дефинирани допустимите плътности на радиочестотна енергия (не е курсът по антени и фидерни устройства).
Те са здравни, а не технически норми. Във всички случаи мобилните оператори не цитират съответствие на техническите параметри със здравни норми, а с технически стандарти и закони.
Постът повдига въпрос за здравето на хората и понеже за мене това е важно се опитвам достъпно да обясня неща, които всеки може да разбере. Няма нещо, което нормалният човек не може да разбере за това, което го засяга – политика, здраве, сигурност и т.н. И всеки според мене има право на обяснение по подобни въпроси. И на разбираеми отговори.
Зависи кой обяснява и в какъв план.
13 февруари 2011 в 12:57:21
Хмм….
Две очевадни грешки има в поместената снимка – тази, в която е добавен транспортир. Какво имам предвид:
- в техническата характеристика на антената е посочена ширина на вертикалната диаграма 10 градуса, а на снимката са начертани 10 градуса нагоре и 10 градуса надолу, което вече си е 20 градуса.
- Да се монтира по този начин изображение на траспортир е абсолютно некоректно – надявам се си представяте, че ако се приближи транспортира, по-голяма част от къщата ще попадне в начертаната диаграма, а ако се отдалечи, по-малка част от къщата ще попада в диаграмата или направо вече няма да попада. Разтворете два пръста на ръката си на , да речем 20 градуса, и ги приближавайте и отдалечавайте до окото си и ще разберете какво се опитвам да обясня.
Не мисля, че който е проектирал положението на антената, ще забие диаграмата й (а по този начин и излъчената енергия) в близките къщи и по този начин сигнала да не стигне далеч.
А по отношение на сравнението с микровълнова печка в заглавието на статията – само сравнете съотношението мощност/обем. При микровълновата печка има няколкостотин вата (600 или 800 вата например), затворени в обем 20-25 литра. А въпросната антена излъчва само няколко вата в обем …..направо не знам…..може би много кубични километри….Само сравнете плътността на мощност.
Та сравнението с микровълнова печка е меко казано, некоректно, и само шашка хората допълнително… Мисля, че трябва да сме по-отговорни към това, което пишем, и да се придържаме към фактите.
13 февруари 2011 в 19:51:29
Още малко информация за физика:ширината на пътя е 3м плюс 2 тротоара по около 1.5-2м и плюс това до къщата-около 3м.Това е по земята.Това на снимката е очертано така защото тялото на антената е рефлектор,нали?Някой може ли да каже освен основния лъч какви „листенца“ има?После в протокола пише че антената има и 3градуса наклон напред.Впрочем щом представят фалшиви протоколи за замерване,щом продължават да шикалкавят има нещо нередовно.Утре изтича срока по заповедта на Държ.санитарен инспектор за проверка и замерване,но до момента никой не се е появил.
14 февруари 2011 в 16:23:37
@физик – няма грешка:
Ширината на на диаграмата на излъчване се дава на половин ниво на мощност, а коефициентът на усилване от 17 dB показва, че в посока на главния лъч плътността на полето е над 40 пъти по-голяма, в сравнение с ненасочена антена при същата мощност на предавателя.
@Н.Христов – антената трябва да е разположена вертикално, при което основният лъч е хоризонтален -т.е. осигурява максимално разстояние. Наклон при равно местност няма технически смисъл и увеличава напрегнатостта на полето в близката зона. Възможен е наклон, ако антената осигурява покритие на падина в релефа.
Страничните листа се виждат пак от този pdf за антената, но в близката зона на практика нивото на мощността може да е доста по-голямо (диаграмата,такава, каквато е на чертежа се формира в далечната зона).
При всичко случаи замерването на плътността на полето трябва да има за резултат физическа величина – не само констатация отговаря или не на техническите изисквания в технически или нормативен документ.
14 февруари 2011 в 22:46:29
Преди два часа жена ми я откараха с бърза помощ защото пейсмейкъра отаза и пулса и стана 120,а този тип уреди трябва да се включат на около 70 удара и да свалят надолу.Като я стабилизират в интензивното пак следва ходене до София-Св.Анна където ще ни кажат че всичко работи нормално.Това вече става няколко пъти.Направо ми гори главата в момента.Това се случи на Коледа,на Нова година,а днес е Св.Валентин…Кога се товари мрежата?!
14 февруари 2011 в 23:38:57
@Н.Христов – има разни потребителски организации. Наскоро съобщиха за една нова, която (предполагаемо) помагала безплатно с правна помощ. Повечето искат някъде 30-40% от обезщетението. При вас обаче важното е да ги накарате да махнат или преместят антената. Съдете ги. Май друг начин няма.
15 февруари 2011 в 16:10:32
Вчера изтече последния ден за назначената проверка.Никой не се е мярнал даже.Значи си имаме министерство с кукли.Получих отговор от ДНСК-отговориха ми че има тяхно становище че построените вече не подлежат на пускане в експлоатация.Всичко е направено в полза на онези.Много ми се иска да му кажа на оня фриц,че нито съм циганин,нито евреин за да ме убива,а той е гостенина тука.Така е Бояне-срещу големи спонсори не се рита.Наскоро четох,че финансирали възобновяването на популацията на някаква“белогъзеста“птица.А хората…
15 февруари 2011 в 20:09:52
@nv –
Прав си за диаграмата – ширината й се дава за точката, в която мощността намалява наполовина. И това се случва в така наречената „далечна зона“ – и тук си абсолютно прав.
Но тази „далечна зона“ при честотите, на които работят операторите, е доста близо като разтояние. И затова не разбирам защо така произволно се чертаят произволни ъгли от точка на наблюдение, която няма нищо общо с мястото/височината на монтиране на антената – най-малко има грешка заради ъгъла, под който се вижда антената. Ако човека с фотоапарата клекне, по-голяма част от къщата ще влезе в диаграмата. Ако приближи транспортира – също.
И в „близка зона“ интензитета на полето намалява с разтоянието на трета степен, т.е. много бързо с отдалечаване от източника. В „далечна зона“ вече намалява с квадрата на разтоянието.
Спирам вече, т.к. се увлякох в теорията, и не искам да звуча цинично на фона на проблема на г-н Христов.
15 февруари 2011 в 20:31:34
Ако не ми вярва някой нека се обади в интензивно отделение -кардиология-Хасково.На никой не пожелавам момчета жена му да му умира в ръцете и нищо да не може да направи…
15 февруари 2011 в 20:58:15
@Н.Христов –
Г-н Христов, искрено се надявам всичко да завърши благополучно!
15 февруари 2011 в 21:02:44
Благодаря ти!Аз съм на 55год.,отгледал съм и възпитал три деца и нямам намерение да ставам известен.Просто е ужасно да си безсилен…
1 март 2011 в 10:19:55
Не се спазват законите, зради това стават такива неща…
2 март 2011 в 17:54:18
@Н.Христов
Опитайте с екраниране – примерно жилетка с дълъг ръкав облицована с тънко метална мрежа за прозорци. Не тежи и може да е спасение – аз също съм човек, който не може да си смени жилище не дай си боже да попадна в подобна ситуация или пък безнадеждна борба с монополист.
10 март 2011 в 18:12:20
@Н.Христов а вие всъщност подали ли сте молба до мтел да бъде премсетена базовата станция ? мисля че не могат да ви откажат. Ако ви откажат, според мен направо говорете с човека на чийто покрив е станцията и се качете и я махнете сами. Освен ако не сте абонати на мтел де.
10 март 2011 в 21:57:20
Не писах досега защото имахме големи проблеми.Днес имаше проверка от НЦООЗ,но нека ви кажа подробности като излезе протокола.Благодаря ви за съпричастността!
13 април 2011 в 15:04:59
Това е!Измина един месец и още няма нито протокол нито нищо.Разбра се само,че антената се ползва от осем години без необходимата документация за това.И съответно без одобрението на МЗ.Сега явно се чака да си узаконят нещата и край!Егати държавата…
13 април 2011 в 15:11:11
МТЕЛ махнете си антената. Уууу …
15 април 2011 в 12:36:27
Това с микровълновата не го вярвам… Има къде-къде по-големи заплахи за здравето на хората от някаква си антена….
11 май 2011 в 07:53:15
Пусни жалба не до М-тел, а до ДНСК. Не знам дали ще стане нещо, но не пречи да опиташ. На много други места е станало:
http://www.dnsk.mrrb.government.bg/UI/RegisterDestructionMobile.aspx
10 юни 2011 в 12:39:52
Вече мога да пиша спокойно,защото няма ни отговор,нито нищо.Дойдоха от НЦООЗ.На въпроса ни има ли представител на Мтел отговориха Не.А се оказа че са дошли заедно с него и докато сме разговаряли в къщи той е бърникал в шкафа с апаратурата.Видели са го 20-тината човека които бяха отвън.И започна проверката,според която там едва ли не изобщо няма антена.0.6 микр.вата-на 20м,на 50м-нула.Когато им казах че в радиус от 10км няма друга антена те се учудиха.Демонстрираха ми с моя телефон че има много по-силен сигнал,обаче уреда им изобщо не го отчете и се сконфузиха.20-на човека бяха свидетели на цирка.Оказа се че антената изобщо няма необходимата документация за да работи и когато ги питах какво ще стане те само повдигнаха рамене.През цялото време идиота от Мтел поддържаше връзка с някого и задаваше въпроси от рода на:Има ли температура и още такива закодирани глупости.Накрая му казах че това което прави ще се струпа и на неговата глава.За мене МНЗ напълно си оправдават това че начело им е п..кин доктор.Между другото ни посъветваха по празниците да не си стоим в къщи.
13 юни 2011 в 16:42:34
@Н.Христов – Доколкото знам наистина можеш да ги съдиш. Виж линка в предишния коментар. Междувременно, Световната Здравна Организация преразглежда доказателствата за опасността от телефоните и подобни кули и си сменя позицията:
http://dariknews.bg/view_article.php?article_id=725248
20 април 2012 в 22:24:59
Самите хора са си виновни в случея, защото те се съгласяват за пари да продадат здравето си. Както виждаме, всички къщи са с изолация, дограма и боядисани, като имаме предвид, че освен някакви пари на година, операторът е платил и за ремонтите, окрепване (ако им е хрумнало изобщо) и тн.
21 април 2012 в 10:32:30
@Клуб Варна – изглежда не си обърнал внимание на текста – протестиращите са съседите, към които е насочена антената. Тях никой не ги е питал.