talkinghead Мнения: 31
|
Вече трябва да сме европейци. Вече трябва да живеем и по европейски начин на живот. Но все се сещам за прословутият лаф за "кадрите" и бардака.
Защо ли?
Защото, според запознати ситуацията у нас, ситуацията след показните убийства през изтеклите години не е променила с нищо разстановката по върха.
Ето няколко въпроса, на които си струва да си отговорим:
1. Осъществена ли е симбиоза между организираните силови криминални структури и политиците? Кой на кого влияе повече?
2. Примерно Доктора, Пилето, Поли Пантев и други са били известни на МВР и са имали срещи с негови ръководители много преди да станат известни на обществото?
3. Имат ли воля политическите партии да се справят с проблема?
4. По няколко милиарда лева годишно са изтичали в чужди джобове?
5. А може би влизат в политиката?
6. Сътрудници и служители на бившата ДС и помагачи от ония времена са още на държавна служба?
Контрабандата, не само през граничните пунктове на Република България, винаги е била примамлива дейност. През не малка част от дългия период на политически и икономически реформи тази дейност е запазен периметър за определени икономически и силови структури. Тези структури, за сметка на тази контрабанда разшириха влиянието си, постигнаха симбиоза с политическия елит и в последните години, като се стремят да легализират придобитите по незаконен начин средства, все по - смело излизат на светло и оказват влияние, пряко или косвено, върху икономиката и политиката на страната.
Не случайно имената на знакови фигури като Иван Тодоров “Доктора”, собственик на фирма “Амигос-3”, Косьо “Самоковеца” и Поли Пантев, които вече не са между живите, бяха свързани именно с тази дейност. Твърде е възможно, притежаването на информация за кукловодите и разпределението на колосални средства от контрабандната дейност да са причина за тяхната смърт. Да помогнат за вдигането на завесата все още могат някои от техните не толкова известни помагачи, стига да има кой да ги разпита. БСП, НДСВ и ДПС твърдят, че имат политическа воля за решаване на проблема, но тяхното представителство в Народното събрание, поне със законодателната си дейност и поведение не показва това.
Кадровите решения по митническите бюра и граничните пунктове се извършват по строго определена схема, за която преди са били отговорни хора от ръководството на МВР.
За да се добие поне малка представа за интересите, явяващи се основен двигател на важни процеси от последните години може да се съпостави информация от различни източници.
Според съпоставката тарифите за контрабандата са били следните:
Цистерна гориво- 15 хил. марки, печено кафе- 15 х. марки, цигари контейнер- 50 х. марки, спирт цистерна- 15 х. марки, месо- 10 х. марки, захар- 7 х. марки, кафе сурово- 7 х. марки.
Прилагане на такава схема изключва каквито и да е постъпления за държавния бюджет. Парите са получавани от отговорниците, и са се разпределяли за непосредствените участниците в контрабандните канали. Но голяма част е отивала и за политическия връх на БСП.
Годишно през границите на страната са преминавали около 4 милиона ТИР–а. Изследвали явлението твърдят, че средно годишно хазната е била ощетявана с 2- 2,5 млрд. лева само от тази дейност, която е част от мащабната схема.
Към нея отделно принадлежи и източването на ДДС, с което щетите могат да бъдат удвоени.
Централизираната организация на контрабандата има териториални структури разработени от бившата ДС.
Един от основните пунктове по трасето на парите е Свиленград, ГКПП “Кулата“, “Златарево” и “Ст. Лисичково”
Посветени в изграждането и участващи в експлоатацията на тези канали са на стари играчи от ДС в контрабандата от преди 1989 г.
През посочените пунктове са работили силови структури като ВИС- приоритетно и СИК, по договорка с предната групировка и при плащане на такси за тази им договореност.
От “Капитан Андреево”, парите на Косьо Самоковеца или Мето “Илиянски” отиват в седящите в сянка бивши офицери на ДС. Те се, се отчитат на горе пи схемата създадена от КДС.
Средногодишно през страната тогава са преминавали 6 млн. превозни средства с чужда регистрация, за които би следвало да се събират такси. За леки коли - 50 лв., ТИР - по 1000 лв. и автобуси- по 1000 лв., което прави около 2 300 млрд.
По това време УПТР отчита събираемост само 50 млн. лв.
По инициатива на силовите групировки е била създадена и фирма за пътна помощ. Тя събирала допълнително по 5.00 лв от всяко превозно средство с чужда регистрация, което пресметнато прави още 30 млн. годишен приход
За да си гарантират схемата, явно те са назначавани лично като обвързани с бивши служители КДС на ръководни длъжности в РГС, РМБ, различните служби на РДВР и местните съдебни структури.
Твърди се , че по този начин средно един ръководител на РГС, РМБ месечно си осигурявала до 25 хил. евро.
Множество граждани и служители на МВР са сигнализирали за извършваните нарушения и престъпления, но това поведение явно вече е било въздигнато в ранг на партийна и правителствена политика. Зад нея стои цялата политическа върхушка на БСП и КДС, а инструменти за защита са висши чинове в МВР и съдебната власт.
Тези, които бъркаха в кацата, са още на местата си.
Защо си отидоха обаче от този свят някои хора със “смешни имена”?
Не на русофилите.
Не на КДС/КГБ ченгетата.
“Една власт не се е предала, докато не е предала своята агентура.”
(Збигнев Бжежински)
|