Makedonski Мнения: 410
|
де да имах и аз твоя късмет. това, което на мен ми се случи беше, че от централата (бившата здравна каса, където бях ходил преди) ме препратиха "по общини". оказа се, че за община искър се плаща в община слатина. когато се добрах до въпросната слатина се оказах в тълпа от опашки и два пъти ме пренасочваха, че съм се бил редил на грешната опашка. а не е като още в началото да не питах охраната коя е моята.
направи ми впечатление, че почти всички държавни чиновници бяха много услужливи. естествено когато ходих на неправилните места аз говорих с хора, на които това изобщно не им е работа. те ми помагаха кой колкото може с частични упътвания или съвети кого другиго в тази (грешна) сграда да питам. когато стигнах правилното място се оказах в една стая, претъпкана с опашки. по вече развит навик се насочих към охраната да ми каже на кое гише да се наредя. новото беше, че трябваше да го изчакам 5 минути да си дочете вестника и търпеливо да не си повтарям въпроса по-често от веднъж на минута (не бях сигурен дали ме е чул, защото не реагираше по никакъв начин) . явно накрая видя, че няма да се махна и му се наложи да ми каже. нещо подобно се случи и на първите две гишета, които после продължиха да ме упътват до правилното. на последното гише бях само аз. жената четеше нещо. изчаках я търпеливо само с леко дигане на разни шумове, колкото да съм сигурен, че ме е забелязала. почаках 5-10 минути. накрая тя просто ми показа, че току-що и е свършило работното време. на другия ден ме попита: "ти от януари 2002 ли си там?" сочеше "зимен семестър 01/02"
те хората не са виновни. всеки ден им се изсипват супер много клиенти с проблемите си. те са на практика единствените хора, за не знам колко общини, които работят с клиенти... просто им се разказва играта...
имам един колега от университета, който май е нещо като шефа на нап. последния път направи някаква страхотна презентация за това как успешно са обединили три служби и как вече се образува куптура и мислене на новата организация. според него сред успехите беше грижата за клиента. ще си поговоря с него да видя дали знае какво трябва да направи един клиент и да ми каже откъде можех да разбера мястото, което научих в резултат на начинанието ми. защото едва ли е предвидено човек да пита в полицейско управление клон изток и общинска банка клон слатина
...а сега прочетох, че и вие сте имали подобни премеждия, но сте го обявили в една друга тема
|