Първият ми Photosynth на бъклица

На страницата ми във Flickr.

Преди месец ви написах, че може да създавате модели на сгради чрез програмата Photosynth. Достатъчно е да направите достатъчно снимки на един обект, да ги качите на сайта и системата сама ще ги подреди в пространството за вас. Реших, че мога да започна от нещо по-малко. Имам една бъклица, която събира прах на рафта и ми се стори подходяща. Не мога да кажа, че съм се справил много добре, но вие ще прецените.

Ето тук може да го видите в по-голям размер.

Този модел не е пълен. Системата ми показва, че е само на 38%. Това означава, че трябва да направя много повече снимки от различни ъгли. Тук има 70. Броят на снимките зависи от сложността на обекта, разбира се. Една грешка, която направих е, че снимах от твърде остри ъгли. Освен това направих три обиколки на бъклицата, докато трябваше само една и с останалите да се концентрирам на детайли. При по-голям обект или сграда ще е по-лесно, защото детайлите ще са повече и ще имате по-голям избор.

Няколко съвета при разглеждането: използвайте стрелките по екрана. Горе вдясно има листа с контроли. Ако натиснете най-долното ще ви се пусне автоматично разглеждане. Това с трите точки ще ги премести в друг квадрант. Този с квадрата от 9 точки ще ви покаже всички снимки. Останалите са също за движение из пространството. Ако натиснете CTRL, снимките ще се скрият и ще видите части от обектът изградени от точки. Броят и гъстотата на точките зависят от броя на припокриващите се снимки. При мен не са много.

Също така ви препоръчвам да погледнете и подкрепите инициативата на National Geographic за създаване на подобен Synth на Рилския Манастир. Някой от събраните снимки може да видите на сайта им тук.

7 коментара

  1. Човече, сменяй платформата докато е време. С Линукс не се вижда нищо на тая демонстрация. Само си хабиш труда да поддържаш затворени платформи.

  2. @Комитата – 🙂 Не очаквам Microsoft да поддържа Linux. Даже се учудих, че имат plugin за Firefox. Идеята обаче е интересна и ми е интересно да я изпробвам. Теоретичната част на тези разработки е отворена, защото се разработва предимно в университетските лаборатории. Затова мисля, че съвсем скоро ще излязат и отворени алтернативи. Винаги става така. Междувременно не мисля, че е лошо да придобия опит с тази система. Пък кой знае – може да ми хрумне нещо гениално и да направя по-добра. 😉

    @mname.org – всъщност ще се насоча към сгради и площади, защото имат повече детайли. За жалост не може да се добавят снимки за да направя модела по-пълен. Очаква се да добавят тази функция скоро.

    Иначе съм съгласен с Комитата, че трябва да се използват предимно отворени стандарти, но понякога нямаме избор. Всъщност ония ден осъзнах колко организаторски и технически усложнения има около създаването на комерсиален софтуер, който се базира на такъв с отворен код. Отворения код е принцип, който ще промени света на технологиите, но и за това трябва да мине време.

  3. Има наистина, но трябва да се развият много повече технологиите за разпознаване на обекти. Тогава само с няколко снимки ще може да се възпроизведе цялата сцена.

    Знаете ли кое ми хрумна току що – същото може да се направи и с видео камера. Ако се направи един висококачествен клип и всеки фрейм от него се отдели като снимка, ефектът в Photosynth ще е поразителен. Мисля да го пробвам още тия дни.

  4. .
    .
    .

    Продължавам етно темата с още един Synth на едно гърне с две гювечета. Този път изпробвах идеята си в горния коментар и направих видео клипове от различни страни. После изкарах всеки 6-ти фрейм и получих около 400 снимки. Така Synth-а стана на 48%. Предлолагам, че лошия резултат се дължи на малката разделителна способност на фреймовете – 640х480 – и лошото им качество. Все пак не използвах хубава камера, а фотоапарата ми. Снимките на първия ми synth бяха от порядъка на 6 мегапискела. Затова отчитам, че идеята ми за видеото не работи, освен ако нямате висококачествена камера и добър опит с нея. Ако обаче имате това на разположение, въобще не ви трябва да правите Synth.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван.

Този сайт използва Akismet за намаляване на спама. Научете как се обработват данните ви за коментари.